Audyt czytelności stron

CZY AUDYT CZYTELNOŚCI STRONY JEST POTRZEBNY

Przeglądanie stron internetowych to dla wielu osób już wręcz codzienny nawyk. Jednak przeglądanie to nie to samo co czytanie, na które zwykle brakuje im czasu. W związku z tym do użytkowników Internetu docierają tylko niektóre informacje znajdujące się na stronie. Bez wątpienia warto wiedzieć co właściwie widzi osoba przeglądająca Twoją witrynę. Wystarczy zwrócić się do nas, a my wykonamy audyt czytelności strony, który to wykaże. Zbadamy też czy podczas jej tworzenia uwzględnione zostały odpowiednie zalecenia, dzięki którym użytkownicy zwracają uwagę na najistotniejsze treści na stronie.

 

O CZYM DOWIESZ SIĘ Z AUDYTU

Praca nad audytem czytelności strony dzieli się na dwa etapy.

PIERWSZY ETAP | Analizujemy na co zwraca uwagę potencjalny Klient, w tym celu wcielamy się w jego rolę i sprawdzamy:

  • jaką ofertę można znaleźć na stronie,
  • jakie realne korzyści może przynieść Klientowi kontakt z Tobą,
  • na ile łatwo i szybko można dotrzeć do usługi lub produktu, który był wyszukiwany,
  • czy faktycznie można sprawdzić wszystkie podlinkowane elementy,
  • czy wizerunek Firmy jest na tyle spójny, że Klient od razu będzie miał pewność, iż trafił na właściwą stronę www.

audyt

DRUGI ETAP | To sprawdzanie czy strona jest wykonana w profesjonalny i fachowy sposób. Sprawdzamy:

  • domeny,
  • czy nazwa domeny jest poprawna, łatwa do wpisywania i spójna z wizerunkiem Firmy,
  • grafikę – czy jest na tyle oryginalna, że może przyciągać uwagę, jaka jest jej kolorystyka oraz w jaki sposób rozmieszczone zostały elementy kluczowe,
  • sposób w jaki wyświetla się serwis,
  • wygląd i sposób działania strony w kilku przeglądarkach internetowych,
  • jak szybko otwiera się strona,
  • czy konieczna jest optymalizacja jeśli chodzi o ilość pobieranych danych i szybkość pracy serwera,
  • zgodność/niezgodność z wyszukiwarkami,
  • budowę serwisu w kontekście zgodności z wyszukiwarkami,
  • oryginalność treści znajdujących się na stronie.

 

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PRZEPROWADZENIA AUDYTU CZYTELNOŚCI STRONY

Co sprawia, że użytkownicy Internetu – Twoi potencjalni klienci zatrzymują się na danej stronie i przestają przeglądać kolejne? Dowiesz się tego z naszego audytu. Poradzimy Ci co powinieneś zmienić i w jaki sposób, aby przyciągnąć uwagę Klientów, a tym samym zwiększyć sprzedaż oferowanych produktów czy usług.

 

biznes (2)biznes

ODPOWIEDNIE WYKONANIE STRONY INTERNETOWEJ A TWÓJ SUKCES

Dzięki naszej analizie dowiesz się jak zwiększyć czytelności serwisu, a to podstawa do tego, aby zatrzymać Klienta przeglądającego strony www, co z kolei zwiększa szansę na zakupienie poszukiwanego przez niego przedmiotu lub usługi. Audyt pozwoli Ci się przekonać, że nawet bardzo atrakcyjna oferta bez odpowiednio wykonanej strony internetowej nie wzbudzi oczekiwanego zainteresowania.

Twoja konkurencja też prawdopodobnie o tym wie, więc tym bardziej warto się zastanowić jak potencjalny Klient może oceniać wygląd Twojego sklepu. Żeby wzbudzić jego zainteresowanie na pewno trzeba zadbać o odpowiednie wykonanie strony pod względem graficznym. Kolejna kwestia to sposób rozmieszczenia poszczególnych elementów, takich jak logo Firmy, menu, teksty i banery reklamowe. Podczas tworzenia lub poprawiania koniecznie trzeba też wziąć pod uwagę optymalizację strony pod kątem wyszukiwania wybranych słów kluczowych w Google, czyli najważniejszej wyszukiwarki na polskim rynku. Poza tym witryna powinna działać bez zarzutu podczas korzystania z dowolnej powszechnie używanej przeglądarki. Jeśli nie będzie się dobrze wyświetlać, może to szybko zniechęcić potencjalnego Klienta.

Okazuje się, że skuteczne przyciągnięcie uwagi użytkowników Internetu wymaga wzięcia pod uwagę różnych czynników, które nierzadko zostają zaniedbane nawet w przypadku stron znanych i docenianych firm. Nie wystarczy skupić się na samym wyglądzie, treści czy pozycjonowaniu. Oczywiście poszczególne  elementy muszą być dopracowane, ale powinny też ze sobą współgrać, bo tylko wtedy można faktycznie zaistnieć w Internecie. Pomożemy Ci to osiągnąć. Podczas przeprowadzania audytu zwrócimy uwagę na wszystko, co jest istotne z punktu widzenia odniesienia sukcesu marketingowego, a następnie ustalimy co należy zmienić i zrobimy to.