Otwierasz czy już masz sklep internetowy, bo tam przenosi sie handel, bo chcesz zwiększyć sprzedaż. Czemu mój biznes nie funkcjonuje? Takie pytania zadaje wiele firm prowadzących biznes w internecie.
Najważniejsze to być zaangażowanym, zdobywać wiedzę i przestrzegać kilku zasad:
1. Zachęcająca estetyka sklepu
Sklep musi dobrze wyglądać, mieć czytelny i profesjonalny design, po prostu zachęcać do zakupów. I to na każdym urządzeniu (czyli być responsywny i czytelny zarówno na laptopie, tablecie czy telefonie). Jednak to wcale nie musi oznaczać przeładowanej strony, sprawnie zaprojektowany minimalizm w wyglądzie strony – duże i atrakcyjne zdjęcia, czytelne i logiczne opisy produktów – to spowoduje że klient który odwiedza twój sklep będzie z tej wizyty czerpać przyjemność, a to już dobry wstęp do zakupów.
2. Porządek w asortymencie
Logiczna kategoryzacja jest niemniej ważnym czynnikiem, który słuzy dobrej sprzedaży. Trzeba spojrzeć na sklep oczami klienta i tak skategoryzować produkty, aby mógł on intuicyjnie przeglądać twoją ofertę – zaczynając od logicznej nazwy kategorii, kończąc na równie logicznie posegregowanych i nazwanych podkategoriach towarów.
3. (Nie) tylko cena jest ważna
Cena produktu – to własnie ją wielu kupujących, stawia na pierwszym miejscu jako impuls do dokanania zakupu. Jednak dla klientów równie istotne mogą być: małe koszty przesyłki, oferty specjalne czy krótki czas realizacji zamówienia. Metod zachęty do zakupów jest sporo, i warto je wykorzystać aby pozyckać klienta.
4. (Nie) obecność w Google
Wybierając platfortę musisz myśleć wielotorowo, również o tym czy jest ono przyjazne dla Google (TAK: oprogramowanie Shoper jest przyjazne dla Google). Jeśli jesteś na początku drogi w w e-biznesie warto pomyśleć o inwestycji w płatne kampanie reklamowe AdWords. To relatywnie mały nakład finansow który pozwala przyciągnąć do twojego sklepu pierwszych klientów aby dokonali pierwszych zakupów.
Pozycjonowanie pomoże zaistnieć w organicznych wynikach szukajki Google. To miejsce gdzie internauci wyszukują produktów, sklepów, informacji. Warto być tam gdzie Twoi klienci i budować swoją markę w interncie.
5. Allegro i dywersyfikacja kanałów sprzedaży
Czy sklep internetowy i sprzedaż na allegro sie wykluczają? Jest sklep, po co inwestować w allegro, tam są miliony sprzedawców – jestem na allegro, tam sprzedaję, troche to kosztuje jednak mam kupujących w jednym miejscu. Otóż optymalnia sytuacja przewiduje wzajemne wspieranie i uzupełnianie się tych kanałów. Masz nowy sklep, mało komenarzy, użytkownik może poprzez link sprawdzić twoją wiarygodność na allegro. Również kupiec z allegro kolejne zakupy może dokonać w twoim sklepie internetowym. Możliwości wpływania jedej platformy na druga jest sporo, a to wszystko po to aby ziększyć sprzedaż i rozpoznawolność marki.
6. Poznaj swojego klienta
Dla wielu kwestia trudna do rozpoznania „Kim jest mój klient i jakie są jego potrzeby, skąd się o tym dowiedzieć?” Chyba najprościej z Google Analytics (a shoper to bardzo ułatwia) To narzędzie z typu „musi być”. Pozwoli poznać klientów, dostosować sklep, wygląd czy nawet koszyk pod preferencje klienta. Sprawdzisz ile jest wejść a ile zakupów, czy może klienci przechodzą do koszyka a potem „uciekają”? Możliwośći narzędzie są ogromne, a wiedza bezcenna. A jeśli jednak mało wtedy rozszerzasz działania na Google Tag Manager kóty może jeszcze więcej i bardziej dokładnie.