Co zrobić, aby Twój sklep internetowy przynosił zyski

Otwierasz czy już masz sklep internetowy, bo tam przenosi sie handel, bo chcesz zwiększyć sprzedaż. Czemu mój biznes nie funkcjonuje? Takie pytania zadaje wiele firm prowadzących biznes w internecie.
Najważniejsze to być zaangażowanym, zdobywać wiedzę i przestrzegać kilku zasad:

1. Zachęcająca estetyka sklepu

Sklep musi dobrze wyglądać, mieć czytelny i profesjonalny design, po prostu zachęcać do zakupów. I to na każdym urządzeniu (czyli być responsywny i czytelny zarówno na laptopie, tablecie czy telefonie). Jednak to wcale nie musi oznaczać przeładowanej strony, sprawnie zaprojektowany minimalizm w wyglądzie strony – duże i atrakcyjne zdjęcia, czytelne i logiczne opisy produktów – to spowoduje że klient który odwiedza twój sklep będzie z tej wizyty czerpać przyjemność, a to już dobry wstęp do zakupów.

2. Porządek w asortymencie

Logiczna kategoryzacja jest niemniej ważnym czynnikiem, który słuzy dobrej sprzedaży. Trzeba spojrzeć na sklep oczami klienta i tak skategoryzować produkty, aby mógł on intuicyjnie przeglądać twoją ofertę – zaczynając od logicznej nazwy kategorii, kończąc na równie logicznie posegregowanych i nazwanych podkategoriach towarów.

3. (Nie) tylko cena jest ważna

Cena produktu – to własnie ją wielu kupujących, stawia na pierwszym miejscu jako impuls do dokanania zakupu. Jednak dla klientów równie istotne mogą być: małe koszty przesyłki, oferty specjalne czy krótki czas realizacji zamówienia. Metod zachęty do zakupów jest sporo, i warto je wykorzystać aby pozyckać klienta.

4. (Nie) obecność w Google

Wybierając platfortę musisz myśleć wielotorowo, również o tym czy jest ono przyjazne dla Google (TAK: oprogramowanie Shoper jest przyjazne dla Google). Jeśli jesteś na początku drogi w w e-biznesie warto pomyśleć o inwestycji w płatne kampanie reklamowe AdWords. To relatywnie mały nakład finansow który pozwala przyciągnąć do twojego sklepu pierwszych klientów aby dokonali pierwszych zakupów.
Pozycjonowanie pomoże zaistnieć w organicznych wynikach szukajki Google. To miejsce gdzie internauci wyszukują produktów, sklepów, informacji. Warto być tam gdzie Twoi klienci i budować swoją markę w interncie.

5. Allegro i dywersyfikacja kanałów sprzedaży

Czy sklep internetowy i sprzedaż na allegro sie wykluczają? Jest sklep, po co inwestować w allegro, tam są miliony sprzedawców – jestem na allegro, tam sprzedaję, troche to kosztuje jednak mam kupujących w jednym miejscu. Otóż optymalnia sytuacja przewiduje wzajemne wspieranie i uzupełnianie się tych kanałów. Masz nowy sklep, mało komenarzy, użytkownik może poprzez link sprawdzić twoją wiarygodność na allegro. Również kupiec z allegro kolejne zakupy może dokonać w twoim sklepie internetowym. Możliwości wpływania jedej platformy na druga jest sporo, a to wszystko po to aby ziększyć sprzedaż i rozpoznawolność marki.

6. Poznaj swojego klienta

Dla wielu kwestia trudna do rozpoznania „Kim jest mój klient i jakie są jego potrzeby, skąd się o tym dowiedzieć?” Chyba najprościej z Google Analytics (a shoper to bardzo ułatwia) To narzędzie z typu „musi być”. Pozwoli poznać klientów, dostosować sklep, wygląd czy nawet koszyk pod preferencje klienta. Sprawdzisz ile jest wejść a ile zakupów, czy może klienci przechodzą do koszyka a potem „uciekają”? Możliwośći narzędzie są ogromne, a wiedza bezcenna. A jeśli jednak mało wtedy rozszerzasz działania na Google Tag Manager kóty może jeszcze więcej i bardziej dokładnie.

DO GÓRY