Umiejętne dopasowanie e-sklepu do wymogów Google, bezpośrednio wpływa na jego popularność wśród klientów. Wyniki wyszukiwarki zapewniają większość całego ruchu w sieci. Coraz większe znaczenie mają jednak również inne jego źródła. W bardzo wielu branżach, ruch pozyskiwany z desktopów ustępuje temu pochodzącemu z urządzeń mobilnych. Działania SEO warto więc uzupełnić kampaniami produktowymi, które zapewniają szybsze i łatwiej mierzalne efekty.
Wzrost ruchu mobilnego
Konsumpcja treści internetowych w dużym stopniu przeniosła się na wielofunkcyjne smartfony i tablety. Zmienia się tym samym specyfika odbiorców oferty e-sklepów. Klient mobilny oczekuje łatwego dostępu do produktów i usług, z praktycznie dowolnej lokalizacji, przy jak najmniejszej ilości kliknięć oraz bez zbędnych komplikacji. Błyskawicznie wzrasta liczba stron wyświetlanych głównie za pomocą urządzeń przenośnych .Właściciele serwisów muszą zatem modernizować swoje sklepy, aby obsługiwały zarówno sprzęt typu desktop, laptopy jak i tablety oraz smartfony. Wzrost ruchu mobilnego wiąże się także z koniecznością wdrożenia nowych narzędzi promocji. Sklepy internetowe najczęściej zwiększają ruch poprzez pozycjonowanie, jednak z reguły nie daje ono gwarancji szybkiego i taniego pozyskania klientów. Obecność na pierwszej stronie wyników Google zapewnia co prawda 97 proc. oglądalności, ale już na drugiej – zaledwie 3 proc i o tym należy pamiętać
Efektywność kampanii produktowych
Kampanie produktowe pozwalają na dotarcie do konkretnych klientów. Oferta prezentowana jest dokładnie wtedy, gdy potencjalni odbiorcy poszukują określonego produktu. Taka forma reklamy coraz częściej warta jest inwestycji. Część właścicieli sklepów internetowych zastanawia się, czy ponoszenie dodatkowych kosztów na reklamę w sieci ma sens. Nie wspominając już o zatrudnieniu agencji interaktywnej, zapewniającej profesjonalną obsługę kampanii produktowej. Obawy te warto jednak skonfrontować ze zmieniającymi się realiami. Według raportów Google, kampanie produktowe pozwalają wielu firmom na uzyskanie wysokich współczynników klikalności – zwłaszcza w porównaniu z przedsiębiorstwami, które korzystają wyłącznie z reklam tekstowych wyświetlanych w tym samym miejscu. Część reklamodawców uzyskuje nawet podwójną lub potrójną poprawę współczynnika klikalności.
Źródła ruchu mobilnego
Kampanie produktowe pozwalają zarówno na sprawne rozwijanie zupełnie nowych firm, jak i zwiększenie ilości zamówień w sklepach funkcjonujących już od dawna. Obecnie uznawane są za najprężniej działającą formę reklamową w całej branży e-commerce. Według badania zrealizowanego w sklepach działających na oprogramowaniu Shoper, pozycja kampanii produktowych staje się coraz silniejsza – nawet, jeżeli ruch organiczny wciąż pozostaje głównym źródłem wejść na daną stronę. W wielu segmentach, ruch pochodzący z urządzeń mobilnych znacząco przekracza ten pozyskiwany z desktopów. Dotyczy to choćby branży dziecięcej oraz fashion, a także poświęconej urodzie i zdrowiu. Warto pamiętać, że ponad 60 proc. odbiorców produktów z tych dziedzin to klienci niemal wyłącznie mobilni.