Wyszukiwarka to z pozoru niezbyt ważne narzędzie w sklepie internetowym. W rzeczywistości niemal 50% użytkowników używa wyszukiwarki natychmiast po wejściu na stronę sklepu, a ci, którzy to robią, finalizują zakupy dużo częściej niż użytkownicy nieużywający wyszukiwarki. Korzyści, jakie płyną z posiadania sprawnej i intuicyjnej wyszukiwarki doskonale widać na przykładzie oprogramowania shoper.
Skuteczne wyszukiwanie w sklepie Shoper
Klient, który używa wyszukiwarki, w dużej mierze jest zainteresowany konkretnym produktem lub grupą produktów. Nie chce więc marnować czasu na przeszukiwanie sklepu ręcznie i na ślepo – wygodniej jest użyć wyszukiwarki. Ta musi być jednak skuteczna, czyli wyszukiwanie powinno być dokładne i wskazywać na produkty zgodne z kryteriami wyszukiwania. Nawet jeśli niewielki odsetek użytkowników wykorzysta wyszukiwarkę, to wskaźnik procentowy sprzedaży w tej grupie będzie wyższy niż w grupie użytkowników nie korzystających z wyszukiwarki.
Szybka i intuicyjna wyszukiwarka
Użytkownicy doceniają wyszukiwarki, które maksymalnie ułatwiają wyszukiwanie. Pożądane są więc opcje autouzupełniania, udzielania sugestii oraz wyszukiwanie po frazach niedokończonych lub z błędem. Kluczowe znaczenie ma zbieranie informacji z różnych miejsc, w tym z opisów kategorii i producentów.
Sposób prezentacji wyników wyszukiwania w sklepie
Ważny jest sam sposób, w jaki zostaną zaprezentowane wyniki wyszukiwania. W nowej wyszukiwarce shoper wyniki wyświetlają się tuż poniżej pola wyszukiwania, dzięki czemu użytkownik otrzymuje kluczowe informacje, np. o cenie, opinii o produkcie lub aktualnych promocjach, od ręki, nawet bez przenoszenia wzroku na inny poziom strony.
Kontrola nad wyszukiwaniem w sklepie Shoper
Sprzedający ma wpływ na wyświetlane klientom sugestie. Może dowolnie zmienić konfigurację sugestii wyszukiwania, tak, aby klient otrzymał jak najlepiej dopasowane wyniki.
Inteligentna wyszukiwarka
Wyszukiwarka shoper może poprawiać użytkownika, kiedy ten przy wpisywaniu hasła popełni błąd, np. literówkę. Dzięki temu wyszukiwanie jest bardziej dokładne i zaawansowane.