Reklama w sklepie internetowym to dla wielu przedsiębiorców duży problem – albo nie wiedzą, jak ją zrobić, żeby była skuteczna, albo nie wierzą w jej możliwości.
Przedsiębiorcy w e-biznesie stawiają głównie na pozycjonowanie, a zapominają o potencjale, jaki tkwi w Facebooku.
Problem porzuconego koszyka
Jednym z największych problemów, z jakim borykają się właściciele e-biznesu, jest porzucenie koszyka przez potencjalnego klienta. Potencjalnego, ponieważ jedynie odwiedził stronę sklepu, ale nie sfinalizował transakcji. Do najczęściej podawanych powodów porzucenia koszyka należą:
– brak chęci zakupu – klient wykonuje tylko research w internecie,
– problemy z dostawą i płatnością – brak preferowanej lub ulubionej metody,
– chęć sprawdzenia ceny, nie zakupu,
– problem z połączeniem internetowym,
– przymus utworzenia konta użytkownika,
– skomplikowana budowa koszyka.
Remarketing przez Facebooka
Remarketing, czyli ponowne zaangażowanie użytkownika/klienta, który już raz odwiedził sklep internetowy i nie dokonał zakupu, ma zachęcić potencjalnych klientów do powrotu na stronę sklepu i finalizacji transakcji. Remarketing dynamiczny na Facebooku polega więc na wyświetlaniu reklam, ale nie firmy, tylko konkretnych produktów, którymi użytkownik był już zainteresowany. W ten sposób ma on zainteresować się nimi ponownie, tym razem ze skutkiem w postaci zakupu.
Reklamy produktów ze sklepu internetowego nie mogą się jednak wyświetlać gdziekolwiek, ale w konkretnych, wybranych miejscach. Pojawiają się, np. wśród postów znajomych i od polubionych stron. Przedsiębiorca może wybrać, jaki rodzaj reklamy chce wyświetlać użytkownikom. Mogą to być standardowo zdjęcia lub filmy, ale również pokazy slajdów, kolekcje, karuzele lub reklamy w Messengerze.
Jak stworzyć remarketing dynamiczny na Facebooku?
Właściciele e sklepów z oprogramowaniem Shoper mają ułatwione zadanie – dysponują pomocą techniczną. Pozostali przedsiębiorcy powinni zacząć od założenia fanpage sklepu na Facebooku. Konieczne będzie zaproszenie znajomych – im więcej, tym lepiej. Do fanpage należy podpiąć konto reklamowe oraz skonfigurować piksel.
Ostatni krok przysparza najwięcej problemów. Właściwie skonfigurowany piksel Facebooka to część kodu, przypominająca narzędzie analityczne. Sprawdza jakie reklamy stworzyć i komu je wyświetlić. Cały proces przebiega więc według schematu:
1. zbieranie danych przez piksel
2. tworzenie reklam z produktami, które użytkownicy oglądali w e-sklepie
3. wyświetlenie przygotowanych reklam
4. po kliknięciu w reklamę, przeniesienie na stronę e-sklepu.
Nie tylko remarketing
Facebook to nie tylko najpopularniejszy portal social media, ale również potężne narzędzie marketingowe. Pozwala nie tylko na remarketing dynamiczny, ale także na pozyskiwanie całkiem nowych klientów i budowanie u nich świadomości i wizerunku marki. Plusem jest możliwość dowolnego komponowania grupy docelowej reklamy – wystarczy określić, do jakich odbiorców ma być ona kierowana i odpowiednio ustawić piksel Facebooka.